Echt gelukkig zijn

Dure auto voor de deur, groot koophuis met een behoorlijke hypotheek, kids, echtgenoot/echtgenote, genoeg geld op de bank om af en toe een forse uitgave te kunnen doen. Dan ben je echt gelukkig. Toch? In mijn directe omgeving heb ik dus gemerkt dat dat echt niet zo is. Iemand die ik ken zit diep in de put. Ook al heeft die persoon alles wat ik in het begin opnoemde. En meer. Ook in de rest van de wereld gaat het niet zoals je zou verwachten. Neem de (helaas voormalig) superster Avicii, de DJ. Geld zat, huizen hier huizen daar, een heel wagenpark voor de deur, bloedmooie vriendin, en toch… was hij niet gelukkig. Sterker nog, in een interview gaf hij eerlijk aan dat hij gelukkiger was toen hij nog niet bekend was en over straat kon lopen zonder volksstammen bodyguards en krijsende fans. Dat geeft te denken, niet? Dat uw blogger geen topsalaris heeft, maar wel een dak boven zijn hoofd, een lieve kater, leuk werk, een fiets (gewone geen e-bike) alleen geen vriendin. Maar hij is gelukkig. Ik zou met niemand willen ruilen. Dus… kijk naar wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt!


2 reacties op “Echt gelukkig zijn”

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag